maanantai 30. toukokuuta 2011

Imetyspaidoista

Kuinka vaikeaa voi olla löytää kunnollisia imetyspaitoja, edes jotenkin kohtuulliseen hintaan? Minulle se ainakin oli vaikeaa. Henkkamaukalta kävin hakemassa ensihätään yhden pitkähihaisen paidan, toisen olin saanut ystävältäni. En kuitenkaan pitänyt niiden materiaalista, kuoseista, avonaisista kaula-aukoista ja imetysaukkojen leikkauksesta. En tiedä miten muilla, mutta itselläni kun tuo rintavarustus ei ole pienimmästä päästä, niin se leikkaus ei vaan sovi. Ja vaikka varustusta löytyy, en silti halua esitellä sitä kaikelle kansalle avonaisella kaula-aukolla.

Lastentarvikeliikkeessä paidat olivat kamalan kalliita, joten en edes kokeillut niitä tai tilannut netistä. Verskin blogissa luin postauksen MissyMomin paidoista ja päätin tilata sieltä kokeeksi kaksi paitaa, niihin kun sai viime kuussa blogialennuksen (ja äitini lupasi avustaa rahallisesti). Toimitus kesti aika kauan, sillä paidat valmistetaan tilauksesta, hinta oli minun makuuni (olen todella pihi etenkin omissa vaatteissani, samalla tosin ostan nykyään laadukkaita vaatteita, eli en siis osta juurikaan vaatteita :D) vähän korkea, mutta silti alempi kuin lastentarvikemyymälöissä.

Viime viikolla sain paitani ja ensin ajattelin että voi ei, ne ovat liian tiukkoja ja imetysaukko liian pieni. Mutta ei, ne ovat lähes täydelliset! Materiaali on laadukasta ja hyvän tuntuista, rinnan saa helpohkosti (siis minun jättimeijerin) ulos aukosta yhdellä kädellä vaikka vauva on toisessa kainalossa. Eikä rinnat pulppua itseksiin ulos. Koska toimitusaika venyi toisen paidan kohdalla hieman (vaikka lopulta paidat saapuivatkin peräkkäisinä päivinä), sain 20 euron lahjakortin heille ja tilasin heti kolmannenkin paidan.

Suosittelen!

ps. tämä ei ollut sponsoroitu postaus :D

pps. kotona käytän usein myös paitoja, joissa kaula-aukko on iso ja/tai sen verran löysä, että tissin saa sitä kautta ulos. Imetyspaidat ovat lähinnä ihmisten ilmoja varten.

2 kommenttia:

  1. Samoin, versin sivuilta eksyin ja oon tykänny.. Parhaita!

    VastaaPoista
  2. Täytyykin testata! Mulla on ongelmana myös, ettei tarpeeksi huokeita, mutta hyviä meinaa löytyä. Kiitos vinkistä :)

    VastaaPoista