lauantai 30. huhtikuuta 2011

Pissatus

Hanna pyysi kuvia meidän pissatustavasta, joten tässäpä niitä on. Meillä on pissattu pönttöön vasta viikon verran ja viimeiset pari päivää jokainen pissa on tullut minulla pönttöön, miehelle on yksi tullut hoitopöydälle. Kakoista olen saanut puolikkaan pönttöön, ensimmäinen puolikas tuli hoitopöydälle.

Äitini opetti minulle kaksi tapaa pitää lasta, joko nilkoista ja rintakehästä tai jaloista kiinni, molemmissa asennoissa vauva nojaa hartioistaan minun rintaa vasten.



Meillä pissatus toimii parhaiten niin, että kun vaippa on otettu pois, ollaan hetki ilman vaippaa ja vasta sitten koitetaan pissata pönttöön. Tällä hetkellä olen pääosin pitänyt Eelistä nilkoista ja rintakehästä, molemmista jaloista pidettäessä tosin pierut tuntuu tulevan paremmin. Laitan vesihanan valumaan jotta saan lorinaa kuulumaan ja sanon silloin tällöin psss psss psss Eelikselle, ja aina kun pissa tulee, yritän olla innostuksestani huolimatta ihan rauhassa ja sanon pss pss koko pissan ajan. Lopuksi tietysti kehun kovasti.

Asennossa ollaan jonkin aikaa, jos pissaa ei kuulu ja/tai Eelis alkaa venkoilla niin mennään takaisin hoitopöydälle jatkamaan ilmakylpyä. Usein yritän tarpeen mukaan vielä kerran pissattamista ennen vaipan laittoa. Olen alkanut oppia lukemaan Eelistä, hoitopöydällä on yleensä aikamoinen viuhtominen menossa, mutta kun Eelis rauhoittuu ja alkaa näyttää keskittyneeltä, on aika pissata. Sama pätee kakkaan.

Pitäjälle asento on hieman epäergonominen sillä itse ainakin olen kumarassa ja polvet vähän koukussa jotta pönttöön tähtääminen onnistuu paremmin (silti usein suihkitaan pitkin laitoja, mutta eikös ne pojat ole vähän sellaisia ;) Usein saan myös pissaa käsilleni joten ihan puhdasta hommaa pissattaminen ei ole, vielä itsekin opettelen sopivaa käden asentoa ja tähtäyskulmaa.

Näin pissatus toimii meillä, toivottavasti tästä olisi mahdollisesti apua ainakin Hannalle :) Ja lisävinkkejä otetaan vastaan!

2 kommenttia:

  1. Kiitos :)
    Suunnilleen tuossa ekassa asennossa oonki Liljaa pidelly kun se on lavuaariin pissannu. Täytyy meiänki alkaa kokeilla, ni jos sit myöhemmin olis helpompaa toi kuivaks opettelu.

    VastaaPoista