keskiviikko 19. tammikuuta 2011

Eka mammalomapäivä

Kävin tänään aamulla antamassa verinäytteen maksa-arvojen määritystä varten. Olin laboratoriossa vähän jälkeen kahdeksan ja kas, jonoa ei ollut nimeksikään. Nopeasti pääsin ilmoittautumaan ja pistettäväksi. Verinäyte oli nopeasti otettu (minulle onkin usein sanottu että olen hyvä vuotaja :D) ja kävelin bussipysäkille. Olin tietysti valoissa kun bussi meni ohi, joten jouduin odottamaan seuraavaa 20 minuuttia. Onneksi keli oli ihan hyvä.

Sen verran kuitenkin tuo aamuinen reissu sekoitti omia pasmojani, etten saanut yhtään töitä tehtyä. Söin myöhäisen aamiaisen ja normaaliin aikaan pienen lounaan. Sitten olikin päikkäreiden aika, enkä niiden jälkeen jaksanut enää ryhtyä hommiin. No, huomenna on uusi päivä.

Mahan kutina on nyt helpottanut todella paljon ja se näyttää koko ajan paremmalta raapimisvahinkojen osalta. Jalat ovat kutisseet kuitenkin edelleen. Olin niin yllättynyt aamun nopeasta toiminnasta, etten tajunnut kysyä milloin tulokset ovat valmiit. Täytyy soitella perjantaina neuvolaan jos sitä ennen ei kuulu mitään.

Tänään käsien turvotus on ollut aikamoista ja jalatkin ovat ajoittain aikamoisina halkoina. Olen nyt pyrkinyt juomaan paljon vettä, myttynen kun on laskeutunut sen verran, että pystyn taas juomaan enemmän. Tänään on ollut aikamoinen syöpöttelypäivä, mutta mukavasti olen saanut pidettyä syöpöttelyt terveellisillä linjoilla. Porkkanaa ja mandariinia. Kohta voisin syödä iltapuuron ja suunnata peiton alle lukemaan. Väsyttää, vaikka nukuin viime yön ihan hyvin, ja tunnin päikkäritkin.

4 kommenttia:

  1. Mukavaa mammalomaa sullekin!!

    Mulla kans on alkanu jalat turpoilla... tosin nyt sain turvotuksen laskemaan, ku join parin päivän ajan reippaat 3 litraa vettä päivässä ja kävin kävelyllä ja makoilin illalla jalat kohti kattoa. En tosissaan tahtois kauheen turvonneita jalkoja, ku kenkien kanssa pelaaminen on nyt jo niin hankalaa! :D

    Toivottavasti verikokeessa ei mitään ihmeitä paljastu ja saat kutinan hellittämään! Nukkuminen muutenki on tän möhömahan kanssa vähän hankalaa, ni siihen ei kyl kaipais mitään lisäongelmia!

    VastaaPoista
  2. Ei ne kengät mutta sukat! :D Mies totesikin mulle tiistaina että on hyvä aika jäädä kotiin kun ei saa itse enää sukkia jalkaan ilman apua (housut oli vielä vähän piukat pesun jäljiltä ja jalkoja turvotti ja maha oli tiellä ja...) :D

    Toivottavasti tämä kutina tosiaan hellittää, yöt on kyllä rasittavaa aikaa :/ No, eipä ne sen paremmiksi tässä muutu vaikka kutina hellittäisikin :D Onneksi voi nukkua päikkäreitä!

    VastaaPoista
  3. Mulla taas repes eilen housut :D Suuren osan raskaudesta oon kulkenu vaan sukkahousuissa ja trikoissa, mut eilen kiskoin mammafarkut jalkaan ennen kauppaan lähtöä. Sit kenkiä lattialta ottaessani kuulu vaan risahdus, ku farkut hajos haaroista (ne oli kyllä käytetyt että jo valmiiks aika haperot)... Kyl täs on aika punkero olo! :D

    VastaaPoista
  4. Mulla kävi samalla lailla marraskuussa jo! :D Tosin ne housut oli ihan haperot mutta oli kyllä aikamoinen valasolo!

    VastaaPoista