maanantai 25. tammikuuta 2010

Raskaanako?

Olen tehnyt raskaustestin kahdesti elämäni aikana.

Ensimmäisellä kerralla menkat viivyttivät itseään neljä kuukautta. Elin hyvin hektistä aikaa silloin ja olin todella stressaantunut. Menkat alkoivat heti seuraavana päivänä kun olin tehnyt testin (joka näytti negatiivista).

(Tuli muuten mieleeni, että itseasiassa olen tehnyt testin kolmasti, tai siis minulle on tehty. Teininä kun hain e-pillereitä, pyysivät virtsanäytteen sukupuolitauteja varten [rutiinitarkastus] ja terkka käveli sisälle huoneeseen heiluttaen raskaustestiä kuivaksi ja tokaisi "Et ole raskaana". Kyllä nauratti.)

Toinen kerta oli vajaa vuosi sitten kun menkat antoivat taas odottaa itseään. Ilmeisesti kroppani meni sekaisin tapaturmasta johtuneesta leikkauksesta ja yhtäkkisestä liikunnan puutteesta. Jälleen menkat alkoivat muutama päivä testauksen jälkeen, tosin kunnolla vasta kun palasin treenailun pariin. Ei tarvinne sanoa, että negatiivista näytti jälleen.

Tuona jälkimmäisellä kerralla muistan sen tunteen kun kävin ostamassa testin apteekissa ja farmaseutti tuli kysymään minulta voiko auttaa. Kun kerroin mitä hain, tuntui, että olin jollain tavalla ylpeä asiasta. Ensimmäisellä kerralla testiä ostaessa päälimmäisenä tunteena oli pelonsekainen paniikki, mutta nyt olin täysin rauhallinen. Jotenkin koin nyt, että vaikka se testi olisi ollut positiivinen, kukaan (se farmaseutti) ei olisi tuominnut minua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti