torstai 18. maaliskuuta 2010

Väsynyttä

Maanantai: Kävin heti aamusta salilla ja tein loppupäivän töitä tiukkaan tahtiin. Piti hakea sormukset, mutta koska meni ylitöiksi, emme ehtineet liikkeeseen ajoissa. Illalla kotona pakkailin ja käytiin saunassa.

Tiistai: Lähdin aamulla aikaisin ystävän kyydillä konferenssiin. Aamupala paikanpäällä oli surkea (kahvia/teetä ja vohvelikeksiä?!), lounas oli hyvä ja illallinen mahtava. Ohjelma oli viime vuotista huomattavasti tasokkaampi ja heitin saman tien haaveet mahdollisesta esityspalkinnosta. Kävin ystävien kera kuntosalilla (7e surkeasta kuntosalista, odotin paljon parempaa) ja kylpylässä lillumassa. Illallisen jälkeen jäimme aulabaariin ja luulin, että meillä oli vuorotellen tarjontakierros, mutta toisen kierroksen jälkeen  (en itse ehtinyt siis tarjontavuoroon) suuntasimme hotellihuoneisiin nukkumaan, sillä oma esitykseni oli vielä edessä (heti aamusta). Yksi ystävistä pyysi, jos voisi vielä tulla hetkeksi käymään huoneessamme (jonka jaoin toisen ystävän kanssa). He olivat ostaneet minulle kauniit hopeiset korvakorut ja illan tarjontakierroksen ajatuksena oli pitää minulle "polttarit"! Olin niin yllättynyt! Olin nimittäin kertonut toiselle näistä ystävistäni, että minulle ei tule polttareita, koska minulla ei ole kaasoa ja ystäväni ovat ripoitellen ympäri Suomea eivätkä tunne kaikki toisiaan, joten kaikkien paikallesaaminen olisi sula mahdottomuus. Tämän lisäksi en halua vaivata ketään.
Olin kovin otettu :)

Keskiviikko: Menimme nukkumaan yhden jälkeen ja kesti hetken, ennenkuin sain unen päästä kiinni. Heräsin hieman kahden jälkeen siihen, kun ihmisiä valui takaisin baarista hotelliin enkä saanut enää unta. Kaiken lisäksi aloin tietysti ajatella tulevaa esitystäni. Koitin kääntää ajatukset muualle, mutta lopulta myönnyin aivoilleni ja kävin mielessäni esityksen läpi. Viimeisen kerran katsoin kelloa neljän aikaan, mutten vielä silloinkaan saanut nukahdettua. Lopulta nukahdin ja heräsin aamulla puoli seitsemältä. Nukuin varmaankin vain pari tuntia koko yönä. Mahtavan hotelliaamiaisen jälkeen kävin vielä kerran esitykseni läpi ja suuntasimme konferenssisaliin toiseen rakennukseen. Tietysti kaikki ovet olivat lukossa ja ne avattiin vasta juuri ennen kuin ohjelma alkoi. Olin ensimmäisen session viimeinen esiintyjä, ja mikki oli jostain syystä ihan pielessä äänentoiston kanssa, se puuroutti kaikkien esiintyjien puheen täysin, mukaanlukien minut. Esiintyessä puuroutumista ei itse huomannut. Lisäksi en löytänyt pointteria mistään ja olin liian paniikissa kysyäkseni sitä puheenjohtajilta. Esitys meni ihan hyvin, mutta olisi voinut mennä paremminkin. Ensimmäisen session jälkeen yön valvomisen aiheuttama väsymys otti minusta täysin vallan ja loppukonferenssi meni koomaillessa. Takaisin tullessa menin suoraan kaupunkiin ja kävimme hakemassa sormukset. Ne ovat upeat! Kotiin päästyä söin, katsoin yhden Housen ja menin nukkumaan jo ennen kahdeksaa.

Torstai: Minulla meni tunti päästä ylös sängystä ja olin koko päivän vieläkin äärimmäisen väsynyt vaikka nukuin kuin tukki koko yön. Töissä otin rauhallisesti ja lohdutin ystävää, jolla on kusipää pomo. Lisäksi hoidin kollegani työt, sillä hän on mahataudissa. Iltapäivästä juttelin äidin kanssa ja sain kuulla huonoja uutisia. Setäni vaimo oli saanut aivoverenvuodon ja lisäksi hänellä todettiin sydämen vajaatoiminta. Kyseinen setä vaimoineen ovat minulle läheisimpiä sukulaisia ja lapsuudesta tärkeitä ihmisiä. Yritin olla itkemättä töissä ja kun mies tuli hakemaan minua, purskahdin heti itkuun. Se helpotti ja nyt enää väsyttää kahta kauheammin. Aion suunnata sänkyyn heti saunan jälkeen.

Kerrassaan kiireinen viikko, vielä huominen ja sitten kaksi peräkkäistä vapaapäivää pitkästä aikaa! Viikonlopun työt peruuntuivatkin, sillä laitteistot ovat rikki. Lauantaina olisi tarkoitus suunnata miehen sukulaisten talvitapahtumaan toiselle paikkakunnalle ja sieltä ajaa vielä kolmannelle paikkakunnalle ystävän tupareihin.

Tämän hetkinen tunnelma on väsynyt ja hieman masentunut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti