maanantai 29. maaliskuuta 2010

Paniikki osa 2

Melkein sain kohtauksen tänään.

Aamulla en olisi millään halunnut herätä herätyskellon soittoon. Menin ystävän kanssa kuntosalille ja ajattelin, että se sitten herättää, mutta ei. Pukuhuoneessa töihin lähtiessä kuitenkin vihdoin heräsin. Maistraatista soitti täti:

"Onkos teillä suoritettu esteiden tutkita?"
"On."
"Onko se suoritettu täällä maistraatissa vai kirkossa?"
"Maistraatissa."
"No täällä ei kyllä ole mitään papereita siitä."
"MITÄ?? Mä kyllä täytin ne paperit ja oon saanut ihan viralliset paperit kotiinkin niistä."
"Kävitkö ne täällä maistraatissa täyttämässä?"
"En kun netistä tulostin ja toimitin postin kautta."
"No ne ei kyllä ole ne oikeat paperit, pitää sitten siirtää se vihkiminen ensi viikkoon kun niissä papereiden käsittelyissä menee se seitsemän päivää."
"No älä nyt viitti, mulla on ihan oikeasti ne paperit kotona, niissä oli leimat ja kaikki! Olen nyt töissä enkä pääse katsomaan niitä papereita..."
"No minä voin vielä tarkistaa täältä ettei ne ole vaan jossain..."
"Eikun hetkinen mulla onkin ne paperit tässä laukussa, kyllä näissä on leimat ja se ja se on ihan allekirjoittanut tämän viime vuoden lopulla..."
"No minäpäs koitan hakea ja soitan sitten sinulle takaisin."
"No mutta jos niitä ei löydy niin käykö että tulen näyttämään tämän paperin sinne?"
"No jos tulet tänään ennen sulkemisaikaa niin kyllä se käy."

Meni puolisen tuntia ja olin lähes jo työhuoneessa kun puhelin taas soi.

"Hei, nyt löytyi ne paperit, ne oli jo arkistoitu tuonne ja siksi en löytänyt niitä."
"Huh, huh, HUH!!!"

Täti oli todella pahoillaan sekaannuksesta ja itse olin vain onnellinen kun kaikki olikin kunnossa. Täti toivotti meidät sittenkin tervetulleiksi maistraattiin tällä viikolla.

Olisihan se nyt ollut kiva viettää hääjuhlaa "Aprillia, aprillia, ei me mentykään vielä naimisiin!" :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti