keskiviikko 4. toukokuuta 2011

Siivouskärpänen

Minulla taitaa olla kevättä rinnassa ihan tosissaan. Siivouskärpänen on taas iskenyt! Olen perussiisti jo ihan luonnostaankin mutta nyt olen päivittäin tehnyt jotain suurempaa puunausta Eeliksen päikkäreiden aikaan.

Maanantaina pesin pyykkiä ja siivoilin keittiötä. Eilen moppasin lattiat mikrokuitumopilla (olin ostanut sen jo parikin vuotta sitten, mutta mopin liina oli unohtunut siivouskaapin perälle ja moppi oli vessassa kuivauslastana, jälkimmäinenkin harvemmin käytetty, mutta vanhemmillani ollessani huomasin kuinka näpsäkästi äitini pyyhkäisi muutamassa minuutissa suuremmat pölyt pois lattialta) ja tänään pesin yläkerran lattiat. Lisäksi vein matot ulos ja harjasin ne kunnolla (äiti on opettanut että mattoja ei saa tampata ettei kude hajoa).

Alakerran matto on niin iso etten jaksa itse sitä nostella, joten mies vie sen illemmalla ulos ja harjaa kunnolla, pesen sitten alakerran lattiat joko illalla tai huomenna tai ylihuomenna (huomenna menen käymään Eeliksen kanssa työpaikallani kahvittelemassa).

Mutta haluan nyt hetken hehkuttaa tuota moppia. Kyseessä on Sinin teleskooppivarrellinen monitoimimoppi. Ei ota selkään kun on niin kevyt ja kääntyy todella helposti. Mikrokuituliinalla pölyt ja karvat lähtevät helposti lattioilta ja ne on helppo vain nyppäistä roskiin. Ja kun liinaa kostuttaa, lähtee tahratkin veks! Samaan moppiin minulla on ihan mikrokuituliina (iso), valkoinen karhunkieli (tosi hyvä vessan lattioiden ja seinien pesuun!) ja kuivauslastapää. Kallishan tuo oli ostaa mutta ehdottomasti hintansa väärti! (Huom, minulle ei maksettu tästä :D)

Etenkin sitten kun Eelis aikanaan lähtee liikkeelle, olisi mukava jos lattiat olisivat sen verran puhtaat, että vauva ei toimi moppina. Ainahan tuota karvaa ja pölyä on, etenkin kun on kaksi kissaa, mutta taidanpa yrittää ottaa tavaksi nopsakkaa vain pyyhkäistä suurimmat pois lattialta!

Ikkunatkin pitäisi pestä, olen suunnitellut sitä jo useamman viikon...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti